Start
Galainbjudan 2015
Årets Entreprenör
Årets Företagare
Årets Kompetensföretag
Årets Butik
Årets Marknadsförare
Kriterier
Marknadsförare arkiv
Filmarkiv
Årets Innovationspris
Halmstad Global Award
Årets Ekonomipris
Hederspris för samverkan
Årets Miljöpris
Årets Engagemang
Arkiv mingelbilder mm
Tidigare priser
Webbkarta
Specialdesignade priser

Arrangör av Galan:

Bakom de prestigefyllda priserna står Halmstads kommun, Företagarna Halmstad, Marknadsföreningen i Halland, Halmstads City och Halmstad Handel, Teknik- och Kompetenscentrum TEK, MEC-gruppen och Halmstads Näringslivs AB, Halmstads Handelsförening, Högskolan i Halmstad, Svenskt Näringsliv, Halmstads Energi och Miljö AB, HEM, och EMC Energi- och Miljöcentrum.

Arkiv: Årets Marknadsförare

2014 - Korshags


Korshags har genomfört en omfattande omprofilering. Med modernt typsnitt, stilren logotype och pastellfärger som komplement sticker de ut i en bransch som vanligtvis är mer traditionell. De har även vågat ta det stora steget att byta namn på företaget, och redan vid lanseringen bevisat sig - de är vad de heter - ett familjeföretag som står för upp för sina premiumprodukter och sitt hantverkskunnande.

2013 - Hotel Tylösand


De har med en egen marknadsavdelning arbetat målmedvetet med grafisk identitet, bild-, form- och skriftspråk som under året har lett fram till en ny stilren look och kaxigare kommunikation.

Företaget tog sin form 1906 och hade Franska Trouville som förebild.

2012 - MTA Bygg och Anläggning, Andreas Olsson, Tommy Zryd och Mats Johansson


MTA Bygg och Anläggning bildades 1 april 2010 och hade då tre anställda. I år är de drygt 100 personer och omsätter cirka 200 Mkr. Kunderna sträcker sig i ett brett segment från små privata fastighetsägare till stora internationella företag.

Den avgörande faktorn för framgången ligger i ett målinriktat arbete att fylla varumärket med egenskaper som trygghet och kompetens där arbetsplatserna och medarbetarna hela tiden varit i fokus. Eller som företaget själv uttrycker det: Vi arbetar för att de bästa individerna med bäst komptens kommer till oss. Vår personal är den bästa garantin för en framgångsrik framtid.

2011- ICA Vallås

 

I en hård konkurrens har Ica Vallås jobbat med att profilera den viktigaste resursen, personalen.

 

ICA Vallås har jobbat med sin engagerade personal i sina  annonser med bra resultat. De har tagit "ICA-familjen" och dess nationella koncept ner till en lokal nivå i Halmstad, med humor, värme och engagemang.

2010 - Fritz Blommor

Motivering: "Floran av goda idéer för att utveckla familjeföretaget känner inga gränser. Det spirar av framtidstro och åtskilliga ”tankefrön” har såtts i mödan att nischa sig.

 

Det gröna och sköna blomstrar på Facebook , i annonser och allehanda event. Snart dyker de kanske upp i en rabatt nära dig!

 

Årets Marknadsförare är Fritz Blommor."

 

2009 - Bendt Bil

Med flera kreativa marknadsidéer har de lyckats skapa en personlig profil och nå ut till marknaden med många nöjda och återkommande kunder.

 

De har tagit initiativ till, och genomfört, flera olika kundaktiviteter både på egen hand och tillsammans med olika samarbetspartners för att skapa naturliga möten och få nya kunder. Den entusiastiske vinnaren är Bendt Bil!

2008 - Kopieringsbolaget

Motivering: "Det här är ett företag som med en naturlig kaxighet och glimten i ögat skapat ett begrepp inom sin bransch. 1965 startade man med kopieringstjänster  - idag är det ett fullfjädrat företag med stor spännvidd. 

Deras marknadsföring känns äkta, lokal och familjär.  Och det är företagets styrka. Engagemanget är stort och brett i allt de gör. Det de gör – det gör de med framgång.  Ska du planera en trycksak? Kludda inte själv, kom till pappa!Årets Marknadsförare är Kopieringsbolaget."

2007 - MWM Events

Motivering: "MWM - En nykomling, som på kort tid åstadkommit lysande resultat i stora sammanhang. Framgångar som vunnits på hemmaplan har givit eko långt utanför Halmstad. Firmanamnet har gjorts till  en välkänd symbol i allt vidare kretsar. Och fortsättning lär följa... "

2006 - Bokia Larsson Bokhandel i Halmstad AB

Motivering: "Bokia, Larssons Bokhandel i Halmstad AB. Startades 1936. 70 år i 3 generationer. En bokhandel där du ska kunna hitta det mesta för ditt läsrum. Personligt, välkomnande och välskött familjeföretag som med ett annorlunda MF grepp firade sitt 70 års jubileum med en bok - mitt svunna Halmstad- som trycktes upp i 2000 ex och sålde slut på 2 veckor, en DVD som också sålde i 100 ex samt presskonferenser, annonser m.m.

Har med sin kontinuitet och professionalitet kunna hålla en stark kundkrets och klarat den stenhårda konkurrensen i branschen."

2005 - Plönninge Munkagårdsgymnasiet

Till Årets marknadsförare kan utses företag, organisation eller privatperson för framstående insats inom marknadsföring.

Här mottar pristagaren, Rosa Svärd, Plönninge/Munkagårdsgymnasiet en utbildningscheck från EFL.

 

2004 - 2entertain

Motivering: "Nöjesindustrin växer snabbt och i denna krävande bransch har 2Entertain utmärkt sig genom att kombinera kvalitativt starka produktioner med snabb tillväxt och en brant stigande lönsamhetskurva. Verksamheten bedrivs i Sverige och Norge med visionen att underhålla och beröra i en ledande skandinavisk position. Företaget har sitt säte i Falkenberg och är noterat på OTC-listan i Göteborg. Under innevarande år beräknas omsättningen uppgå till ca 250 MSEK. 2Entertain är på god väg att bli Skandinaviens ledande nöjesproduktionsbolag. Genom att företaget kan förknippas med Halland bidrar detta till att ytterligare förstärka den positiva bilden av vårt län, som byggts upp under många år. Detta vill vi belöna!"

Samtliga foton från 2009 är tagna av Fröken Fokus

Samtliga foton t o m 2008 är tagna av fotograf Patrik Leonardsson.

©  Halmstads Näringslivs AB          www.halmstadsnaringsliv.se

 

 


Copyright Halmstads Näringslivs AB ©