Start
Galainbjudan 2015
Årets Entreprenör
Årets Företagare
Årets Kompetensföretag
Årets Butik
Kriterier
Butik arkiv
Filmarkiv
Årets Marknadsförare
Årets Innovationspris
Halmstad Global Award
Årets Ekonomipris
Hederspris för samverkan
Årets Miljöpris
Årets Engagemang
Arkiv mingelbilder mm
Tidigare priser
Webbkarta
Specialdesignade priser

Arrangör av Galan:

Bakom de prestigefyllda priserna står Halmstads kommun, Företagarna Halmstad, Marknadsföreningen i Halland, Halmstads City och Halmstad Handel, Teknik- och Kompetenscentrum TEK, MEC-gruppen och Halmstads Näringslivs AB, Halmstads Handelsförening, Högskolan i Halmstad, Svenskt Näringsliv, Halmstads Energi och Miljö AB, HEM, och EMC Energi- och Miljöcentrum.

Arkiv: Årets Butik

2014 - di Mare Delikatesser
 

Stefan Johansson kombinerar en spännande mix av läckerheter från hela världen. Med sin starka känsla för goda smaker får du bra tips och en smakfull upplevelse såväl i butiken som på de populära delikatessprovningarna

2012 - Rock Style

I butiken råder en härlig atmosfär och en livsstil som med säker hand förmedlas av personalen. Deras passion och engagemang sträcker sig även långt utanför butikens väggar.

Med ett väl genomtänkt sortiment, stor passion och personlig service har butiken funnit sin plats hos kunderna!

2012 - Rock Style

I butiken råder en härlig atmosfär och en livsstil som med säker hand förmedlas av personalen. Deras passion och engagemang sträcker sig även långt utanför butikens väggar.

Med ett väl genomtänkt sortiment, stor passion och personlig service har butiken funnit sin plats hos kunderna!

2011- Klasén Bil

Med över 20 år i branschen har man gjort en målmedveten satsning och skapat en modern och smakfull butik.

Exponering sker i ljusa och lättillgängliga lokaler med en effektiv kundmottagning. Butiken har en smart lagerhållning samt ”en fläckfri” och ändamålsenlig service. Kunden möts av ett helhetstänk som ger en trygghetskänsla och en inspirerande köplust.

 

Utvecklingen känns nytänkande och spännande. Med en engagerad personal, innovativ marknadsföring och flera nya idéer på gång har Klasén Bil lagt i högsta växeln in i framtiden.

2010 - Peak Performance

Motivering: "Med drivkraft och ett samlat grepp har man skapat en butik som i mångt och mycket vänder sig till en speciell livsstil. Stort sinne för kvalitet, service och kunnande i branschen har gjort att denna butik på kort tid hittat sin kundkrets. Med siktet inställt på höga berg och djupa dalar är det lätt att nå toppen!"

2009 - Mårtenssons Ur & Guld
Motivering: "Att våga och vilja utvecklas i hård konkurrens är det som skiljer agnarna från vetet. Mårtenssons Ur & Guld är en anrik butik, välkänd och välrenommerad. Här möts klassiskt och trend i en inspirerande miljö. Personalen är kunnig, professionell och noga med det personliga bemötandet. Kunden är kung.


Med en tilltalande och genomtänkt marknadsföring syns butiken i många olika sammanhang. Nyligen genomfördes en nysatsning som verkligen fått genklang. Mårtenssons Ur & Guld är en klockren vinnare av priset Årets Butik 2009."

2008 - Bokia Halmstad
Motivering: "I en tid när konkurrensen inte bara finns runt hörnet kan det vara avgörande för framtiden att våga förändra och förnya. Med en helt ny interiör och inredning känns butiken fräsch och välkomnande. Lägger man där till ägarnas och medarbeternas starka engegemang och kompentens tror vi att denna butik står väl rustad för fortsatta framgångar. I sortimentet finns mycket att välja mellan för alla åldrar, önskemål, intressen och behov. Här kan du söka kunskap, spänning och avkoppling.Möjligheten att uppleva världar och mötesplatser samt ta del av livsöden är en lärorik resa, utan att vi behöver resa oss ur soffan." Som en liten happening dök Björn Hellberg upp som prisutdelare. 

2007 - Thomas

Motivering: "Genom en nysatsning under året har denna butik på allvar visat var skåpet ska stå. Här handlar det om skräddarsydda lösningar på hög nivå.

Service och glada leenden är ett signum som skapar goda relationer både till oss halmstadsbor och hitresande.Butikens marknadsföring vågar tänja på gränserna och utmana jantelagen. Helt klart är att väldigt få butiker i Halmstad, eller ens i landet, har valt att profilera sig så hårt på ägarens profil. Ett kaxigt drag som fungerar!"

Ralf Tedaay och Peter von Braun
2006 - Gudagott

Motivering: "I en tid då trenden åter går mot det småskaliga och nära har detta företag fått en plats i många halmstadsbors hjärtan.Ledorden är hög kvalitet, god service och kompetent personal. Allt kommer till uttryck en härlig miljö.
Här samverkar produkt, pris, plats promotion och personal i harmoni. Den gamle marknadsföringsgurun skulle hoppa högt av glädje. På kort tid har företaget marknadsfört sig väl genom mun-till-mun metoden eller snarare genom mat-till-mun-metoden."

2005 - Inspiratören

Motivering: "Butiken belönas för sina ambitioner att ständigt vilja utvecklas samt stärka sina kundrelationer på en marknad som är utsatt för hård konkurrens.Produkterna exponeras på ett överskådligt sätt som ger en känsla av skaparglädje och lust. Personalen är serviceinriktad, kompetent och vägleder dig i dina val och önskemål. Detta är en färgstark butik fylld med inspiration för Dig och Ditt boende."

Stefan Melin, Kirsten Juul

2004 - Peter Beijer Chokolade

Motivering: "Denna anspråkslösa böna bjuder in dig i en värld full av njutning - för både kropp och själ. För en djärv satsning i en smal nisch. En tydlig varumärkesprofilering, marknadsföring och med en personal vars målsättning är att få folk att se kvalitet som en livsnjutning. Handla här och du får med dig en påse med läckerheter för egen njutning eller ett snyggt inslaget paket att överlämna till kvällens värdpar. Varför inte överraska din bästa vän med en oförglömlig smakupplevelse. Ett besök i denna butik är en helhetsupplevelse. "

Samtliga foton från 2009 är tagna av Fröken Fokus

Samtliga foton t o m 2008 är tagna av fotograf Patrik Leonardsson.

©  Halmstads Näringslivs AB          www.halmstadsnaringsliv.se

 

 


Copyright Halmstads Näringslivs AB ©